inkomotininews@gmail.com

Το Μήνυμα της Κυριακής: «Η Νίκη της Θείας Αγάπης»

Εκ της Ι.Μ. Μαρωνείας & Κομοτηνής.

Η Γέννηση του Χριστού περιγράφεται από τον ευαγγελιστή Ματθαίο κατά τρόπο που δείχνει προκαταβολικά την πορεία του Μεσσία μέσα στον κόσμο:

Ο νεογέννητος Χριστός ευθύς ως εισέρχεται στον παρόντα κόσμο γνωρίζει την καταδίωξη και εχθρότητα εκ μέρους των αρχόντων. Η εχθρότητα αυτή βρίσκει τον κύριο εκπρόσωπό της στο βασιλιά Ηρώδη, η θηριωδία του οποίου μας είναι γνωστή από τους ιστορικούς της εποχής.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι ο θάνατος του Χριστού προανακρούεται ήδη από την στιγμή της γεννήσεώς του. Η όλη πορεία του Χριστού μέσα στον κόσμο θα είναι σταυρός αγάπης και θυσίας, ένας σταυρός στον οποίο θα νικηθεί οριστικά η δαιμονική δύναμη για να λάμψει το φως της αναστάσεως.

Όσο κι αν φαίνεται ότι οι κοσμικές σατανικές δυνάμεις κυριαρχούν πάνω στην ανθρωπότητα, η επικράτησή τους είναι φαινομενική και προσωρινή, γιατί βασικά μέσα στην ιστορία πραγματοποιείται το σωτηριολογικό σχέδιο της θείας οικονομίας, το οποίο κανείς δεν μπορεί να ανατρέψει ή να ματαιώσει. Η θηριωδία του Ηρώδη, που εκδηλώθηκε με την απάνθρωπη σφαγή των δεκατεσσάρων χιλιάδων νηπίων στη Βηθλεέμ και στη γύρω περιοχή, δεν ήταν δυνατό να σταματήσει ήδη από την αρχή του το έργο του νεογέννητου Μεσσία.

Το ότι η πρόνοια του Θεού προστατεύει το θείο βρέφος από την απειλητική μανία του κοσμικού άρχοντα, ότι το καθοδηγεί σε ασφαλές μέρος και το προειδοποιεί τελικά για τη δυνατότητα επιστροφής στην πατρίδα του αποτελεί ένα στοιχείο αισιοδοξίας για την αντιμετώπιση των κινδύνων της ζωής. Καθένας μας διαθέτει ίσως από την προσωπική του ζωή κάποιο συγκλονιστικό βίωμα που το χέρι του Θεού ενήργησε προστατευτικά πάνω του.

Το αισιόδοξο μήνυμα που μας απευθύνει η σημερινή διήγηση είναι ότι παρά το φαινομενικό θρίαμβο του κακού, του μίσους και της θηριωδίας μέσα στην ιστορία των ανθρώπων, τελικά επιβάλλεται η δύναμη της αγάπης και της καλοσύνης. Ότι ο Θεός γεννιέται σαν άνθρωπος μέσα στην ιστορία αποτελεί ακριβώς μια απόδειξη για το στοργικό ενδιαφέρον του Θεού να λυτρώσει τον άνθρωπο από τις δαιμονικές δυνάμεις της καταστροφής και του αφανισμού.

Το Ευαγγελικό Ανάγνωσμα της Κυριακής μετά την Χριστού Γέννησιν
(Ματθ. β΄ 13-23)

ναχωρησάντων τν μάγων, δο γγελος Κυρίου φαίνεται κατ᾿ ναρ τ ωσφ λέγων· γερθες παράλαβε τ παιδίον κα τν μητέρα ατο κα φεγε ες Αγυπτον, κα σθι κε ως ν επω σοι· μέλλει γρ ρδης ζητεν τ παιδίον το πολέσαι ατό. δ γερθες παρέλαβε τ παιδίον κα τν μητέρα ατο νυκτς κα νεχώρησεν ες Αγυπτον, κα ν κε ως τς τελευτς ρδου, να πληρωθ τ ρηθν π το Κυρίου δι το προφήτου λέγοντος· ξ Αγύπτου κάλεσα τν υόν μου. Τότε ρδης δν τι νεπαίχθη π τν μάγων, θυμώθη λίαν, κα ποστείλας νελε πάντας τος παδας τος ν Βηθλεμ κα ν πσι τος ρίοις ατς π διετος κα κατωτέρω, κατ τν χρόνον ν κρίβωσε παρ τν μάγων. Τότε πληρώθη τ ρηθν π ερεμίου το προφήτου λέγοντος· φων ν Ραμ κούσθη, θρνος κα κλαυθμς κα δυρμς πολύς· Ραχλ κλαίουσα τ τέκνα ατς, κα οκ θελε παρακληθναι, τι οκ εσίν. Τελευτήσαντος δ το ρδου δο γγελος Κυρίου κατ᾿ ναρ φαίνεται τ ωσφ ν Αγύπτ λέγων· γερθες παράλαβε τ παιδίον κα τν μητέρα ατο κα πορεύου ες γν σραήλ· τεθνήκασι γρ ο ζητοντες τν ψυχν το παιδίου. δ γερθες παρέλαβε τ παιδίον κα τν μητέρα ατο κα λθεν ες γν σραήλ. κούσας δ τι ρχέλαος βασιλεύει π τς ουδαίας ντ ρδου το πατρς ατο, φοβήθη κε πελθεν· χρηματισθες δ κατ᾿ ναρ νεχώρησεν ες τ μέρη τς Γαλιλαίας, κα λθν κατκησεν ες πόλιν λεγομένην Ναζαρέτ, πως πληρωθ τ ρηθν δι τν προφητν τι Ναζωραος κληθήσεται.

Απόδοση στη νεοελληνική 

ταν νεχώρησαν οι μάγοι, γγελος το Κυρίου μφανίζεται ες τν ωσφ σ νειρον κα το λέγει· σήκω, πάρε τ παιδί κα τν μητέρα του κα φύγε ες τν Αγυπτον κα μενε κε, ως του σο π, διότι ρώδης σκοπεύει ν ναζητήσ τ παιδ δι ν τ σκοτώσ. ταν ωσφ ξύπνησε, πρε νύχτα τ παιδ κα τν μητέρα του κα νεχώρησεν ες τν Αγυπτον κα μεινεν κε μέχρι το θανάτου το ρώδη, δι ν κπληρωθ κενο πο λέχθη π τν Κύριον δι το προφήτου· ξ Αγύπτου κάλεσα τν υόν μου. Τότε ρώδης, πειδ εδε τι ξαπατήθηκε π τος μάγους, θύμωσε πάρα πολ κα στειλε κα σκότωσε λα τ παιδι ες τν Βηθλεμ κα ες λα τ περίχωρά της π δύο τν κα κάτω, σύμφωνα πρς τν χρόνον, τν ποον ξακρίβωσε π τος μάγους. Τότε κπληρώθηκε κενο πο λέχθη δι το ερεμία το προφήτου· φων κούσθηκε ες τν Ραμά, θρνος, κλάμα κα μεγάλος δυρμός. το Ραχλ πο κλαιε τ παιδιά της κα δν θελε ν παρηγορηθ, διότι δν πάρχουν πλέον. Μετ τν θάνατον το ρώδη, γγελος το Κυρίου μφανίζεται, ες νειρο, ες τν Ίωσήφ, ταν το ες τν Αγυπτον, κα το λέγει· σήκω, πάρε τ παιδ κα τν μητέρα του κα πήγαινε ες τν γν το σραήλ, διότι χουν πεθάνει κείνοι, πο ζητοσαν τν ζων το παιδιο. Ατς δ ταν ξύπνησε, πρε τ παιδ κα τν μητέρα του κα λθεν ες τν γν το σραήλ. πειδ μως κουσε τι ρχέλαος εναι βασιλες τς ουδαίας ντ το πατέρα του ρώδη, φοβήθηκε ν μεταβ κε. Ες νειρον καθωδηγήθηκε π τν Θεν κα φυγε ες τ μέρη τς Γαλιλαίας. Κα ταν φθασε, μεινε ες πόλιν, πο νομάζετο Ναζαρέτ, δι ν κπληρωθ κενο, τ ποον λέχθη π τος προφτας, τι δηλαδ θ νομασθ Ναζωραος. 

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews