Καινοτόμο και Περιβαλλοντικά Φιλικό Δίκτυο για την Ανάπτυξη & Προώθηση της Επιχειρηματικότητας ...
...- Innovative & Environmentally friendly
NETwork for the Development &
Promotion of Entrepreneurship.
Μία εναλλακτική προσέγγιση στο Επίκαιρο Θέμα του
Τουρισμού
Το έργο «Green Spots», η υλοποίηση του οποίου
συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα εδαφικής συνεργασίας
«Ελλάδα - Βουλγαρία 2007-2013» (Οι πόροι διατίθενται από το Ευρωπαϊκό Περιφερειακό Ταμείο και Εθνικούς
πόρους της Ελλάδος και Βουλγαρίας) που υλοποιείται από εταιρικό σχήμα με επικεφαλής την K.Καραθεοδωρή Α.Ε.
Βασικές δράσεις του προγράμματος:
Kύριος
σκοπός είναι η συνεργασία μεταξύ
των εταίρων ώστε να ενώσουν τις δυνάμεις του και να προχωρήσουν στον
(επανα)σχεδιασμό του κοινού τουριστικού προϊόντος στην περιοχή, θέτοντας τη
βιωσιμότητα στον πυρήνα της πολιτικής
τους, έτσι ώστε όλοι οι τοπικοί οικονομικοί παράγοντες και ολόκληρη η περιοχή
να επωφεληθεί από αυτή και να λανσάρουν ένα επιθετικό και βασισμένο στην
περιοχή μάρκετινγκ για το προϊόν τους. Η χρήση ΤΠΕ τόσο για το σχεδιασμό όσο
και για επικοινωνιακούς σκοπούς θα αποτελέσει τον ακρογωνιαίο λίθο στην
εφαρμογή αυτής της πολιτικής.
Αναλυτικότερα, οι δράσεις του έργου χωρίζονται σε 6 πακέτα εργασιών:
Το πρώτο πακέτο εργασιών περιλαμβάνει τη λειτουργία
μιας κεντρικής διοικητικής δομής που
έχει τη γενικότερη επίβλεψη και ευθύνη της υλοποίησης του έργου αλλά και τη
δημιουργία διοικητικών δομών ανά εταίρο ώστε να συντονίζονται καλύτερα οι
επιμέρους δράσεις. Οι εκπρόσωποι των εταίρων συναντώνται τακτικά σε κάθε μια
από τις περιοχές του έργου κάθε φορά, ενώ την Παρασκευή πρόκειται να πραγματοποιηθεί
στην Κομοτηνή η 5η συνάντηση.
Το δεύτερο πακέτο εργασιών περιλαμβάνει τις δράσεις προβολής και δημοσιότητας τόσο
του έργου γενικότερα όσο και επιμέρους δράσεων. Δημιουργήθηκε ήδη η ιστοσελίδα www.greenspotstourism.eu όπου ο επισκέπτης μπορεί να πάρει πληροφορίες για
τις περιοχές παρέμβασης και για το έργο. Ακόμα, σχεδιάζεται και παράγεται
προωθητικό έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό όπως μπροσούρες, ενημερωτικά φυλλάδια, CD-Rom, gadgets, δελτία τύπου και διαφημιστικά σποτ.
Το τρίτο πακέτο, το οποίο έχει ήδη ολοκληρωθεί και
τα αποτελέσματά του παρουσιάστηκαν σε ημερίδα που έγινε στις στην Κομοτηνή,
είχε ως στόχο τον (επανα)σχεδιασμό του
κοινού τοπικού τουριστικού προϊόντος. Αφού δημιουργήθηκε το στρατηγικό πλάνο για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη στην
περιοχή, κάθε εταίρος διοργάνωσε ένα σεμινάριο ευαισθητοποίησης των
εμπλεκομένων μερών της περιοχής του σε θέματα τουρισμού και ετοίμασε μια μελέτη
όπου καταγράφονται αναλυτικά οι βιώσιμοι τουριστικοί πόροι στην περιοχή του και
τα αποτελέσματα οργανώθηκαν σε μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων. Στη συνέχεια από
το υλικό που δημιουργήθηκε εκπονήθηκε μια συνθετική μελέτη του κοινού
τουριστικού προϊόντος της περιοχής.
Μετά από τον καθορισμό του κοινού τουριστικού
προϊόντος, στο 4ο πακέτο εργασιών επιχειρείται η προσαρμογή των
τοπικών επιχειρήσεων στις απαιτήσεις του τουριστικού προϊόντος. Για το λόγο
αυτό υλοποιήθηκε μια Έκθεση για τις προδιαγραφές ποιότητας
και αειφορίας που θα πρέπει να τηρούν οι
επιχειρήσεις του τουριστικού τομέα και ένας Οδηγός για τη βιώσιμη λειτουργία
των «τόπων» επίσκεψης (σημείων
εξυπηρέτησης, μουσείων, αρχαιολογικών χώρων, μονοπατιών κλπ) που λειτουργούν στην περιοχή με σκοπό να
προταθούν στους φορείς διαχείρισης κάθε σημείου τουριστικού ενδιαφέροντος στις
επιμέρους περιοχές καθώς και το απαραίτητο υποστηρικτικό υλικό, δηλαδή το στρατηγικό πλάνο και το πρωτόκολλο
συνεργασίας. Οι δράσεις του πακέτου
αυτού συνεχίζονται καθ' όλη τη διάρκεια του έργου με διάφορες ημερίδες ενημέρωσης
και δικτύωσης από τους εταίρους.
Στο πέμπτο πακέτο εργασιών, έχει πλέον καθορισθεί ένας κοινός
τουριστικός προορισμός όπου καθοριστικό ρόλο παίζει η βιώσιμη ανάπτυξη και
αειφορία. Με βάση τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τις προηγούμενες δράσεις
εκπονήθηκε το Σχέδιο
Προώθησης – Προβολής της περιοχής (Marketing Plan) το οποί ο
επικεντρώνεται στη χρήση ΤΠΕ. Ακόμη υλοποιήθηκε μελέτη για τις διαθέσιμες
σχετικές πηγές πληροφόρησης, δημιουργείται μια αντίστοιχη βάση δεδομένων που
οργανώνει όλες αυτές τις πληροφορίες. Τέλος, στα πλαίσια αυτού του πακέτου
εργασιών προβλέπεται και ήδη προετοιμάζεται η δημιουργία προωθητικού υλικού
(βίντεο, φυλλάδια, κείμενα και φωτογραφίες για κάθε περιοχή τα οποί αναρτώνται
σταδιακά στην ιστοσελίδα του έργου και θα αποτελέσουν το βασικό υλικό που θα
χρησιμοποιηθεί για τους σταθμούς πληροφόρησης (Greenspots).
Τελευταίο και πιο
σημαντικό, το πακέτο εργασιών 6 στοχεύει στην καθιέρωση μιας κοινής Δομής Διαχείρισης Προορισμών
ενός κοινού συστήματος διαχείρισης.
Η διαχείριση του κοινού τουριστικού προορισμού είναι ένα αντικείμενο που
παρουσιάζει αυξανόμενο ενδιαφέρον , καθώς οι τουριστικοί προορισμοί πλέον
ανταγωνίζονται έντονα προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες ποιότητας διατηρώντας
όμως αναλλοίωτους τους πόρους κάθε περιοχής. έτσι, λοιπόν, Η προστιθέμενη αξία
του προγράμματος συνίσταται στην δημιουργία του ΟΔΠ, ο οποίος θα συνεισφέρει
στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της περιοχής. Ο ΟΔΠ
θα χρησιμοποιήσει καινοτόμα εργαλεία όπως μία διαδραστική διαδικτυακή πύλη και δικτυακά info kiosks,
ώστε να παράξει πληροφορίες για τις περιοχές, με δυνατότητα online επικοινωνίας
με τις τουριστικές επιχειρήσεις, τις υπηρεσίες κτλ. Τα info kiosks θα
λειτουργούν με ηλιακή ενέργεια και θα διανεμηθούν σε όλες τις περιοχές του
προγράμματος.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου