inkomotininews@gmail.com

Οι (τρεις) προτάσεις επαναχάραξης του ποδηλατόδρομου Κομοτηνής


Σήμερα λοιπόν (27/2), στις 19:30, στο δημοτικό συμβούλιο, θα συζητηθεί το αίτημα επαναχάραξης του ποδηλατόδρομου που έχουν καταθέσει επτακόσιοι πολίτες.

Δείτε τι ακριβώς προτείνουν – ζητούν:

Προτάσεις για τη βελτίωση του ποδηλατοδρόμου

Στην προσπάθεια μας να βρεθεί μία λύση που θα είναι όσο το δυνατόν καλύτερη και για τις δύο πλευρές και χωρίς να υπάρχει αποκλεισμός κάποιων συνανθρώπων μας...
...από την κοινωνική, επαγγελματική και συνεπώς την οικονομική ζωή τους, καταθέτουμε το παρόν έγγραφο στο οποίο θα αναπτύξουμε κάποιες ιδέες-προτάσεις για τον επανασχεδιασμό του έργου.

Φυσικά κανένας από την ομάδα δεν δηλώνει μελετητής δημοσίων έργων, ωστόσο δεν θα διαφωνήσει κανείς στο ότι τα δημόσια έργα γίνονται με σκοπό να διευκολύνουν και να βελτιώσουν τη ζωή των κατοίκων της εκάστοτε περιοχής.

Για τον λόγο αυτό λοιπόν παραθέτουμε προς συζήτηση τα παρακάτω:

1η Πρόταση:

Επί των οδών Ορφέως και Δημοκρίτου σχεδιάζεται η κατασκευή σε παράλληλη προς την κυκλοφορία των μηχανοκίνητων οχημάτων, ποδηλατοδρόμου. Λαμβάνοντας υπόψη τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων (ΟΜΟΕ, τεύχ. 2), σύμφωνα με τις οποίες το τυπικό πλάτος περιτυπώματος ποδηλάτου είναι 0,80 μ., και από την στιγμή που θα κατασκευαστεί και στις δύο πλευρές του δρόμου, θα μπορούσε να εφαρμοστεί πλάτος ποδηλατοδρόμου 1,00 μ. (το οποίο συνιστάται και στις ΟΜΟΕ), πλέον της απόστασης ασφαλείας 0,5 μ., συνεπώς θα πρέπει να εξασφαλιστεί χώρος 1,50 μ.

Ειδικότερα, επί της οδού Ορφέως, το μεγαλύτερο μήκος της διαθέτει ήδη ικανό πλάτος πεζοδρομίου ώστε να δεχτεί με ιδιαίτερη ευκολία το 1,50 μ. για τον ποδηλατόδρομο αλλά και να μείνει επαρκής χώρος για τη διέλευση τόσο των πεζών όσο και για διέλευση και στάθμευση των αυτοκινήτων.
Το πιο δυσμενές τμήμα της Ορφέως είναι από την Εθνική τράπεζα έως περίπου την Alpha Bank, και σε αυτό το τμήμα θα μπορούσε να γίνει αποξήλωση τμήματος του ασφαλτικού, τόσο, ώστε να διευκολύνει την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου, και σίγουρα να παραμείνει κατάστρωμα οδού αρκετά μεγαλύτερου των 3,50 μ. που προβλέπεται με την υφιστάμενη υπό κατασκευή μελέτη.
Στο υπόλοιπο τμήμα της οδού Ορφέως, τα υπάρχοντα πεζοδρόμια έχουν αρκετά ικανοποιητικό πλάτος ώστε να μπορέσουν χωρίς δυσκολία να δεχτούν κάτι τέτοιο, χωρίς βέβαια να αποκλείεται η ενδεχομένως σημειακή παρέμβαση για τις κατά τόπους βελτιώσεις.

Για την οδό Δημοκρίτου, το δυσκολότερο τμήμα της, από πλευράς χάραξης πάντα, εκτιμούμε ότι είναι από το ύψος της συμβολής με την οδό Μακεδονίας έως και την διασταύρωση με την οδό Ν. Τσανακλή.
Σε αυτό το τμήμα, όπως και παραπάνω, προτείνουμε την αποξήλωση τμήματος ασφαλτικού, τόσο, ώστε να δεχτεί το 1,50 μ. για τον ποδηλατόδρομο (1,00 μ. ποδηλατοδρόμου + 0,50 μ. απόσταση ασφαλείας).
Το υπόλοιπο μήκος της οδού διαθέτει και αυτό αρκετά ικανοποιητικό μέγεθος για να δεχτεί το έργο.
Επιπλέον, σε όλα τα παραπάνω, θα μπορούσε να γίνει, όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο, μείωση του πλάτους της διαχωριστικής νησίδας, προκειμένου να εξασφαλιστεί το αρτιότερο για όλους αποτέλεσμα.

2η Πρόταση

Με τη μέχρι τώρα ισχύουσα μελέτη, προβλέπεται κατασκευή αμφίπλευρης κίνησης ποδηλατοδρόμου και από τις δύο πλευρές των παραπάνω οδών.
Μη έχοντας ανακοινωθεί μετρήσεις Μ.Η.Κ. (μέσης ημερήσιας κυκλοφορίας) αλλά ούτε και προβλέψεις για τη μελλοντική κυκλοφορία των ποδηλάτων, τότε πέρα από τους αισθητικούς λόγους, δεν κρίνουμε απαραίτητη την ύπαρξη ποδηλατοδρόμου και στις δύο πλευρές του δρόμου. Ο ποδηλάτης, είτε βρίσκεται στη δεξιά είτε στην αριστερή πλευρά του δρόμου, η πορεία του παραμένει η ίδια (Ορφέως προς Δημοκρίτου και αντίστροφα) .
Συνεπώς, προτείνουμε την κατασκευή αμφίπλευρου ποδηλατοδρόμου, μεγαλύτερου πλάτους φυσικά από 1,00 μ. (σύμφωνα με τον ΟΜΟΕ τα 2,00 μ. είναι ικανοποιητικά για την αμφίδρομη κίνηση), μόνο στη μία πλευρά των προαναφερόμενων οδών.
Κάτι τέτοιο θα επιτρέπει τον ανεφοδιασμό και την εξυπηρέτηση των δημοτών, τουλάχιστον από την απέναντι πλευρά του δρόμου.

3η Πρόταση
Εκμετάλλευση της διαχωριστικής νησίδας. Αν και δεν συνηθίζεται η κίνηση των ποδηλάτων να γίνεται στην αριστερή πλευρά της κίνησης των οχημάτων, θα πρέπει να εξετάσουμε και αυτό το ενδεχόμενο.
Μπορούμε ακόμα να διακρίνουμε κάποια πλεονεκτήματα που δεν τα προσφέρει καμία από τις μέχρι τώρα λύσεις, ούτε και η υπό κατασκευή μελέτη.
Για να γίνουμε όμως πιο σαφείς, εάν γίνει η κατασκευή επί της νησίδας, τότε θα μπορεί να γίνει ένας κλειστός ποδηλατόδρομος με την τοποθέτηση κατάλληλων μεταλλικών κιγκλιδωμάτων, και να μην υπάρχει καμία εμπλοκή, ούτε με τα αυτοκίνητα φυσικά, αλλά ούτε και με τους πεζούς, παρά μόνο στα σημεία των διαβάσεων των πεζών. Ακόμα, μειώνεται σημαντικότατα ο αριθμός των διασταυρώσεων με τα αυτοκίνητα λόγω μεγάλων συνεχειών που παρουσιάζει η υπάρχουσα νησίδα, κάτι που αυτόματα λύνει αρκετά προβλήματα στην κίνηση των ποδηλάτων.

Κλείνοντας, θα πρέπει να αναφέρουμε για άλλη μία φορά ότι κανένας μας δεν είναι μελετητής, ούτε ότι και το παρόν έγγραφο αποτελεί κάποια μελέτη.
Όλοι μας όμως πιστεύουμε ότι μπορεί να βρεθεί μία λύση ώστε να διατηρηθούν επιχειρήσεις και δουλείες συνάνθρωπων μας, που ιδίως σε αυτή την εποχή της πρωτοφανούς κρίσης και ανεργίας πρέπει να αποτελούν τον πρωταρχικό στόχο κάθε κοινωνίας.

Μην ξεχνάμε το παράδειγμα του δρόμου της Καρυδιάς, ο οποίος λόγω αδυναμίας του αναδόχου παραμένει πάνω από δύο χρόνια εγκαταλελειμμένος με τους ανθρώπους που διατηρούν εκεί επιχειρήσεις να αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τα καταστήματα τους».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews