Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως Μαρωνείας
& Κομοτηνής.
Δύο θαύματα του Χριστού αφηγείται η ευαγγελική
περικοπή, τη θεραπεία της επί δώδεκα χρόνια «αιμορροούσης» γυναικός και την ανάσταση
της δωδεκάχρονης κόρης του Ιαείρου. Ο ίδιος...
...χρονικός προσδιορισμός στις δύο
περιπτώσεις δεν είναι τυχαίος: η διάρκεια της ζωής του κοριτσιού συμπίπτει με
τη διάρκεια της αρρώστιας της γυναίκας για την οποία γίνεται λόγος στην αρχή της
περικοπής. Όσο διαρκεί η ζωή, βρίσκεται ο άνθρωπος κάτω από την επήρρεια της
φθοράς και του πόνου. Η παρουσία όμως του Χριστού ανάμεσα στους ανθρώπους
σημαίνει την απαρχή ενός νέου κόσμου αφθαρσίας και αιωνιότητας.
Θα σταματήσουμε για λίγο στην ενθαρρυντική φράση που
απευθύνει στον Ιάρειο ο Χριστός «μη φοβού, μόνον πίστευε». Ο φόβος μπροστά στο
τρομακτικό γεγονός του θανάτου μας είναι γνωστός από την καθημερινή εμπειρία.
Βλέποντας ο άνθρωπος ότι ο θάνατος βάζει τέλος σ’ όλα τα όνειρα και τις
προσδοκίες του, καταλαμβάνεται από τρόμο και αγωνία. Είναι μάλιστα τόσο βέβαιος
για τον τελεσίδικο τερματισμό των πάντων στο θάνατο, ώστε να του φαίνεται
τελείως ανεδαφικό και παράδοξο εάν κάποιος υποστηρίξει το αντίθετο.
Έτσι, οι συγγενείς και φίλοι του Ιαείρου «κατεγέλων», όταν
ο Ιησούς βεβαίωνε ότι το παιδί του αρχισυνάγωγου «ουκ απέθανεν, αλλά καθεύδει».
Καταγέλουν οι άνθρωποι μη γνωρίζοντας, η μάλλον μη πιστεύοντας ότι ο Αρχηγός της
ζωής βρίσκεται ανάμεσά τους για να νικήσει τη φθορά, να ελευθερώσει τους ανθρώπους,
να καταργήσει το θάνατο. Την καταστροφή
και φθορά, που έφερε μέσα στον κόσμο η εωσφορική επανάσταση του ανθρώπου κατά
του Θεού, έρχεται να επανορθώσει ο Υιός του Θεού διώχνοντας την ασθένεια, τον
πόνο και το θάνατο από τον κόσμο και οδηγώντας τον άνθρωπο στο «αρχαίο κάλλος».
Τα θαύματα του Χριστού φανερώνουν αυτήν την καινούρια
πραγμα-τικότητα που εγκαινιάζεται, δείχνουν τον κόσμο της θείας αγάπης, έναν
κόσμο χωρίς πόνο και δάκρυα, χωρίς φθορά και καταστροφή, χωρίς το φόβο του θανάτου.
Αυτός είναι ο κόσμος, όπως τον θέλησε και τον δημιούργησε ο Θεός και όπως
αναδημιουργείται διά του Χριστού.
Αυτήν την τελική ανακαίνιση τη βλέπουμε ήδη στα θαύματα
του Χριστού, στα θαύματα του Αγίου Πνεύματος μέσα στη ζωή της Εκκλησίας ανά
τούς αιώνες. Την τελική κατάσταση της
αφθρασίας τη ζούν ήδη οι πιστοί γευόμενοι τούς καρπούς των θείων δωρεών μέσα
στα μυστήρια της Εκκλησίας.
Το Ευαγγέλιο της Κυριακής 27 Οκτωβρίου (Ζ´ Λουκά)
(Λουκ. η´ 41-56)
Τῷ καιρῷ ἐκείνῳ, ἄνθρωπός τις προσῆλθε τῷ ᾿Ιησοῦ ᾧ ὄνομα ᾿Ιάειρος, καὶ αὐτὸς ἄρχων τῆς συναγωγῆς ὑπῆρχε· καὶ πεσὼν παρὰ τοὺς πόδας τοῦ ᾿Ιησοῦ παρεκάλει αὐτὸν εἰσελθεῖν εἰς τὸν οἶκον αὐτοῦ, ὅτι θυγάτηρ μονογενὴςἦν αὐτῷ ὡς ἐτῶν δώδεκα, καὶ αὕτη ἀπέθνῃσκεν. ᾿Εν δὲ τῷ ὑπάγειν αὐτὸν οἱ ὄχλοι συνέπνιγον αὐτόν. Καὶ γυνὴ οὖσα ἐν ῥύσει αἵματος ἀπὸ ἐτῶν δώδεκα, ἥτις ἰατροῖς
προσαναλώσασα ὅλον τὸν βίον οὐκ ἴσχυσεν ὑπ᾿ οὐδενὸς θεραπευθῆναι, προσελθοῦσα ὄπισθεν ἥψατο τοῦ κρασπέδου τοῦ ἱματίου αὐτοῦ, καὶ παραχρῆμα ἔστη ἡ ῥύσις τοῦ αἵματος αὐτῆς. Καὶ εἶπεν ὁ ᾿Ιησοῦς· Τίς ὁ ἁψάμενός μου; ᾿Αρνουμένων δὲπάντων εἶπεν ὁ Πέτρος καὶ οἱ σὺν αὐτῷ· ᾿Επιστάτα, οἱ ὄχλοι συνέχουσί σε καὶ ἀποθλίβουσι, καὶ λέγεις τίς ὁἁψάμενός μου; ῾Ο δὲ ᾿Ιησοῦς εἶπεν· ῞Ηψατό μού τις· ἐγὼ γὰρ ἔγνων δύναμιν ἐξελθοῦσαν ἀπ᾿ ἐμοῦ. ᾿Ιδοῦσα δὲ ἡγυνὴ ὅτι οὐκ ἔλαθε, τρέμουσα ἦλθε καὶ προσπεσοῦσα αὐτῷ δι᾿ ἣν αἰτίαν ἥψατο αὐτοῦ ἀπήγγειλεν αὐτῷἐνώπιον παντὸς τοῦ λαοῦ, καὶ ὡς ἰάθη παραχρῆμα. ῾Ο δὲ εἶπεν αὐτῇ· Θάρσει,
θύγατερ, ἡ πίστις σου σέσωκέ σε·
πορεύου εἰς εἰρήνην. ῎Ετι αὐτοῦ λαλοῦντος ἔρχεταί τις παρὰ τοῦ ἀρχισυναγώγου λέγων αὐτῷ ὅτι τέθνηκεν ἡθυγάτηρ σου· μὴ σκύλλε τὸν διδάσκαλον. ῾Ο δὲ ᾿Ιησοῦς ἀκούσας ἀπεκρίθη αὐτῷ λέγων· Μὴ φοβοῦ· μόνον πίστευε, καὶ σωθήσεται. ᾿Ελθὼν δὲ εἰς τὴν οἰκίαν οὐκ ἀφῆκεν εἰσελθεῖν οὐδένα εἰ μὴ Πέτρον καὶ ᾿Ιωάννην καὶ᾿Ιάκωβον καὶ τὸν πατέρα τῆς παιδὸς καὶ τὴν μητέρα. ῎Εκλαιον δὲ πάντες καὶ ἐκόπτοντο αὐτήν. ῾Ο δὲ εἶπε· Μὴκλαίετε· οὐκ ἀπέθανεν, ἀλλὰ καθεύδει. Καὶ κατεγέλων αὐτοῦ, εἰδότες ὅτι ἀπέθανεν. Αὐτὸς δὲ ἐκβαλὼν ἔξω πάντας καὶ κρατήσας τῆς χειρὸς αὐτῆς ἐφώνησε λέγων· ῾Η παῖς, ἐγείρου. Καὶ ἐπέστρεψε τὸ πνεῦμα αὐτῆς, καὶἀνέστη παραχρῆμα, καὶ διέταξεν αὐτῇ δοθῆναι φαγεῖν. Καὶ ἐξέστησαν οἱ γονεῖς αὐτῆς. ῾Ο δὲ παρήγγειλεν
αὐτοῖς μηδενὶ εἰπεῖν τὸ γεγονός.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου