inkomotininews@gmail.com

Οι προτάσεις της ΠΟΛΗ-τικής Ανατροπής για τον ποδηλατόδρομο Κομοτηνής

Την αναγκαιότητα για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση που θα αναδεικνύει τη χρήση του ποδηλάτου σαν μέσο μεταφοράς σε μια βιώσιμη πόλη που θα εξυπηρετεί τις λειτουργίες της αλλά και τους πολίτες της...
...επισήμανε ο Συγκοινωνιολόγος της Πολυτεχνικής Σχολής του ΔΠΘ κ. Γιώργος Πατρίκιος σε ανοιχτή εκδήλωση διαβούλευσης που διοργάνωσε η δημοτική παράταξη «ΠΟΛΗ-τική Ανατροπή», της υποψηφίας δημάρχου Κομοτηνής κ. Ελένης Λαφτσή.

Όπως υπογράμμισε, «βιώσιμη πόλη δε σημαίνει απλώς φιλική για τους δημότες, αλλά ταυτόχρονα και αναπτυξιακά ορθή για να μπορεί να εξυπηρετεί τις λειτουργίες της και βέβαια τους πολίτες που θέλουν να κινηθούν με ένα φτηνό οικολογικό μέσο που ανεβάζει την κατάσταση της υγείας τους». Ο κ. Πατρίκιος, αναφερόμενος στις ανάγκες των σύγχρονων πόλεων και την κυκλοφορία σε αυτές, σημείωσε πως «ο ρόλος της δημοτικής αρχής δεν είναι μόνο η μέριμνα του φωτισμού ή των απορριμμάτων, αλλά η μακροπρόθεσμη βιώσιμη ανάπτυξή της», και εξέφρασε την άποψη πως «αυτό προϋποθέτει σχεδιασμό με όραμα, με βαθύ πεδίο υλοποίησης, με κοινωνική συναίνεση». Ο συγκοινωνιολόγος κατέθεσε τη γνώμη ότι «στην Κομοτηνή, όπως και σε πολλές άλλες πόλεις της χώρας, η κατασκευή του ποδηλατόδρομου απαιτεί επιπλέον προσθήκες ώστε το ποδήλατο να λάβει τη θέση του ανάμεσα στα μέσα μεταφοράς  και να μη μείνει μέσο ψυχαγωγίας». Συγκεκριμένα σημείωσε πως «αυτό που μπορεί να γίνει είναι βελτιωτικές προσθήκες», σχολιάζοντας: «Το ποδήλατο είναι μέσο μεταφοράς, έτσι πρέπει να το αντιμετωπίζουμε, δεν είναι μια ευχάριστη νότα στην πόλη, δεν είναι για να παίζουν τα παιδιά, μπορούν να παίξουν τα παιδιά σε ειδικούς χώρους για να μάθουν τη λειτουργία του ποδηλάτου, αλλά ως μέρος της πόλης είναι ένα μέσο μεταφοράς και θα αντικαταστήσει άλλα μέσα μεταφοράς, κυρίως το ιδιωτικό αυτοκίνητο. Το ποδήλατο θα πρέπει να βοηθά τους πολίτες να πάνε από το σπίτι τους στη δουλειά τους, στο μέρος που θέλουν να ψωνίσουν, τους φοιτητές να μετακινηθούν από το σπίτι τους στο πανεπιστήμιο. Εκεί ο ρόλος της διοίκησης είναι να εντοπίσει  τις κύριες διαδρομές και αυτές να υλοποιήσει, σε συνδυασμό με την υφιστάμενη κατάσταση». Πάντως, όπως τόνισε, «στην Ελλάδα τα ολοκληρωμένα παραδείγματα ποδηλατοδρόμων είναι ελάχιστα», και πρόσθεσε όσον αφορά το εξωτερικό: «Σε πόλεις του εξωτερικού δεν διανοείται πεζός να βρεθεί στο ποδηλατόδρομο, αφού κινδυνεύει όχι από τους αστυνομικούς που θα τον γράψουν, αλλά η σωματική του ακεραιότητα από την ταχύτητα των ποδηλάτων».

Από την πλευρά της, η κ. Λαφτσή, στην τοποθέτησή της ανέφερε:

«Ποιος είναι ο στόχος αυτής της εκδήλωσης; Οπωσδήποτε όχι να δώσουμε εύκολες και άμεσες λύσεις στο πρόβλημα. Άλλωστε αυτό απαιτεί μια διαβούλευση με την κοινωνία και μάλιστα με εξειδικευμένους επιστήμονες. Στόχος μας είναι λοιπόν, με αφορμή τον ποδηλατόδρομο, ν΄ανοίξουμε μια συζήτηση μπροστά στην κοινωνία, στους πολίτες, για το πώς τελικά θα σχεδιάσουμε ή πώς τελικά θα τον  βελτιώσουμε με τις παρεμβάσεις που θα κάνουμε. Τι μας ενδιαφέρει; 1.- Ν’ αναδείξουμε τη φυσιογνωμία της πόλης; 2.- Να την κάνουμε πιο λειτουργική και φιλική στους πολίτες της; 3.- Ν’ απομειώσουμε την επιβάρυνση του φυσικού περιβάλλοντος; 4.- Να δώσουμε ώθηση στην εμπορική κίνηση ή τουλάχιστον να μην επιβαρύνουμε περαιτέρω τα προβλήματα που η ίδια η κρίση δημιουργεί τους επαγγελματίες; 5.- Να κάνουμε πιο ασφαλή και λειτουργική την κυκλοφορία; Σκοπός λοιπόν όλα αυτά και πολλά περισσότερα από αυτά. Ν’ ανοίξουμε τη συζήτηση για το πώς σχεδιάζουμε. Ο τρόπος που προσεγγίζουμε το αύριο αυτής της πόλης και η οποιαδήποτε παρέμβαση όπως ο ποδηλατόδρομος, δεν μπορεί να είναι αποσπασματικός, αλλά να εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχεδιασμό για την πόλη, το γενικό πολεοδομικό σχέδιο, τον αστικό σχεδιασμό, πάντα σε συνδυασμό με τις άλλες υποδομές, δηλαδή την ύπαρξη χώρων στάθμευσης, επέκταση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, την αναγκαιότητα περιφερειακού οδικού δικτύου, κ.ά. Και να έχει προκύψει μέσα από μια ουσιαστική και σε βάθος διαβούλευση με τους πολίτες, τους παραγωγικούς φορείς και όλους τους ενδιαφερόμενους. Πιστεύουμε ότι σε μια τέτοια επίπεδη πόλη όπως η Κομοτηνή, θα μπορούσε να κατασκευαστεί  ποδηλατόδρομος με θετικές επιπτώσεις στην πόλη, όπως την  αποφόρτιση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, τη διευκόλυνση της πρόσβασης τόσο των πεζών αλλά και των ποδηλάτων και των Α.Μ.Ε.Α., αναβαθμίζοντας ουσιαστικά το αστικό περιβάλλον της πόλης, μειώνοντας κατά το δυνατό τη μόλυνση και αυξάνοντας τους ελεύθερους χώρους και το πράσινο στη ζώνη του ποδηλατόδρομου. Για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην πόλη και του αστικού τοπίου γενικότερα, προάγουμε τη χρήση ΜΜΜ καθώς και τους πεζούς. Το μέγεθος της πόλης μας και ιδίως για τη χρήση του κέντρου, επιβάλει μια πόλη «να την περπατάς». Θεωρούμε ότι είναι υπαρκτή η αναγκαιότητα ενός νέου σχεδιασμού για την πόλη. Πιστεύω βαθειά ότι τα Πανεπιστήμια ήταν πάντα αρωγοί σε τέτοιου είδους προσπάθειες. Και είναι καιρός να γίνει και στην πράξη αυτό που εδώ και καιρό λέμε και μένει στα λόγια η διασύνδεση του Πανεπιστημίου με την τοπική κοινωνία. Εμείς θα σας το ζητήσουμε και σήμερα αλλά και αύριο. Φτάνει πια με τις ακριβοπληρωμένες μελέτες που είδαμε τελικά πόσο συμβατές ήταν με την πραγματικότητα και την κοινωνική αναγκαιότητα. Θα θέλαμε και τις προτάσεις σας για το πώς θα μπορούσαν να υπάρξουν βελτιώσεις, αποφόρτιση στο συγκεκριμένο ποδηλατόδρομο. Γιατί ασφαλώς δεν μπορούμε να μιλάμε για την ανακατασκευή του. Όχι μόνο λόγω κόστους, αλλά και γιατί η προτέρα κατάσταση δεν ήταν καλή».


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews