inkomotininews@gmail.com

Η λαογραφία στα ίχνη του πολιτισμού των πόλεων

Η έρευνα του λαϊκού πολιτισμού στο σύγχρονο σχολείο ήταν το αντικείμενο επιμορφωτικής ημερίδας για τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας...
...που διοργάνωσαν οι αντίστοιχες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης της Ροδόπης, δια των υπεύθυνων σχολικών δραστηριοτήτων.

Τη θεματολογία της επιμορφωτικής συνάντησης παρουσίασαν μέσω εισηγήσεών τους ειδικοί επιστήμονες από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. Ανάμεσα τους, ο  αναπληρωτής Καθηγητής Λαογραφίας στο τμήμα Γλώσσας, Φιλολογίας και Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών κ. Μανόλης Σέργης, ο οποίος αναφέρθηκε στη μελέτη «από την ελληνική λαογραφία του λαού της υπαίθρου, σε αυτήν  του λάου των άστεων». «Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι η λαογραφία  έχει μείνει στον λαό της υπαίθρου, ενώ ήδη από τη δεκαετία του ’70 έχει κάνει ένα μεγάλο άνοιγμα στον λαό των άστεων», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Μ. Σέργης
Σε μια προτεινόμενη εφαρμογή της αστικής λαογραφίας και πιο συγκεκριμένα στη μελέτη του πολιτισμού της διατροφής στους χριστιανικούς και μουσουλμανικούς πληθυσμούς της πόλης της Ξάνθης, εστίασε κατά την εισήγηση της η υποψήφια Διδάκτωρ του ΔΠΘ, κ. Γαρυφαλλιά Θεοδωρίδου. «Γενικά η λαογραφία θεωρείται κάτι παλαιό και παρωχημένο, ενώ στην πραγματικότητα είναι κάτι εντελώς σύγχρονο γιατί ούτως ή άλλως μορφοποιείται ένας καινούριος πολιτισμός πια στις παρυφές των πόλεων κι όχι στην ύπαιθρο», τόνισε. Η ιδία σημείωσε παράλληλα ότι ο πολιτισμός στην ύπαιθρο είναι μεταλλαγμένος, έχει ήδη γίνει «folk», ενώ μεταφερόμενος στις άκρες των πόλεων και στο κέντρο τους διαμορφώνεται σε popular. «Είναι ένα καινούριο μόρφωμα για το οποίο δεν έχει ειπωθεί τίποτα» συμπλήρωσε κ. Θεοδωρίδου.


Η κ. Γ. Θεοδωρίδου
Στη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκε και εργασία της εκπαιδευτικού του Ιεροσπουδαστηρίου Κομοτηνής κ. Ασπασίας Τσιώνη, για τα έθιμα της ζωής έως το θάνατο, μέσα από την παράδοση των μουσουλμάνων. Η εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος, και με τη συνδρομή μαθητών του Ιεροσπουδαστηρίου οι οποίοι διεξήγαγαν συνεντεύξεις με ηλικιωμένους κατοίκους απομακρυσμένων  από την Κομοτηνή, οικισμών. Οι συνεντεύξεις ήταν βασισμένες σε ειδικό ερωτηματολόγιο, ενώ οι ερωτηθέντες προέρχονταν από την Άνω Βυρσίνη, τη Ραγάδα, την Εσοχή και τον Κέχρο, από όπου μεταξύ άλλων έλκουν την καταγωγή τους και οι μαθητές του σχολείου.

Η κ. Α. Τσιώνη




0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews