Διαβάστε το υπόμνημα με την πρόταση που κατέθεσαν στον Δήμαρχο
και την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου οι επτακόσιοι υπογράφοντες το αίτημα
του επανασχεδιασμού του ποδηλατόδρομου, προκειμένου
να εισαχθεί το θέμα σε προσεχή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου:
«ΠΡΟΣ
κα ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
1) κον ΔΗΜΑΡΧΟ
ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
2) Τεχνική Υπηρεσία
ΑΙΤΗΣΗ
Των παρακάτω
υπογραφόμενων κατοίκων, εμπόρων και επαγγελματιών των οδών Δημοκρίτου και
Ορφέως
ΘEΜΑ
«συζήτηση θέματός
μας στο Δημοτικό Συμβούλιο»
Σας υποβάλλουμε την
παρούσα δυνάμει του αρθρ. 95 του ν.3463/2006, με την παράκληση να περιλάβετε το
παρακάτω διαλαμβανόμενο θέμα στην επόμενη εί δυνατόν συνεδρίαση του Δημοτικού
Συμβουλίου, καθότι μας αφορά άμεσα και πιστεύουμε ότι αφορά όλους τους δημότες
της πόλης μας και όχι μόνον.
Συγκεκριμένα, πρόκειται
για το δημοτικό έργο «Εργα δακτυλίου Ποδηλατοδρόμου»:
Α) Σύντομο Ιστορικό:
Είναι γνωστό ήδη
προς εσάς το θέμα καθόσον δεχθήκατε να ακούσετε τις απόψεις μας δύο φορές και
ήδη δια της παρούσης σας απευθύνουμε επισήμως το αίτημά μας για συζήτηση του
μείζονος κατά την άποψή μας θέματος, στο δημοτικό συμβούλιο.
Κατ’αρχάς δηλώνουμε
ρητά και απερίφραστα ότι υποστηρίζουμε απόλυτα το ποδήλατο ως μέσω μεταφοράς
και μετακίνησης ειδικά στην πόλη μας, καθώς επίσης και την δημιουργία
ποδηλατοδρόμων. Εκπροσωπούμε την πλειοψηφία των κατοίκων εμπόρων και
επαγγελματιών καταστηματαρχών των οδών Δημοκρίτου και Ορφέως. Ως γνωστόν εκεί
δραστηριοποιούνται τα δύο τρίτα των εμπόρων και επαγγελματιών της πόλης μας.
Το συγκεκριμένο
έργο «Εργα δακτυλίου Ποδηλατοδρόμου», που είναι προϋπολογισμού 2,7 εκ. ευρώ, αφορά όχι ένα
πλήρες δίκτυο ποδηλατοδρόμων που να επεκτείνεται ευρέως σε όλο το ρυμοτομικό
σχέδιο της πόλης, αλλά έναν μικρό δακτύλιο εντός του εμπορικού κέντρου,
αποκομμένου κατά τα άλλα από τα υπόλοιπα σημεία – γειτονιές της πόλης μας. Δεν
απαντάται το ερώτημα, πώς θα φτάσει στον δακτύλιο ο ποδηλάτης κάτοικος των
στρατώνων, ή του σταθμού ή του νοσοκομείου ή της ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ – Μουσινούπολης ή
της οδού Μαραθώνος κλπ.
Ξεκίνησε προ πολλών
ετών, πλην όμως πρόσφατα και συγκεκριμένα δυνάμει της αριθ. 249/27.9.2010
απόφασης της Δημ. Επιτρ., ανατέθηκε η σύνταξη της σχετικής μελέτης σε ιδιωτικό
γραφείο μελετών. Η εν λόγω μελέτη παρελήφθη δυνάμει της με αριθ. 201/7-12-2011
απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής. Στο ενδιάμεσο όμως αυτή η μελέτη εγκρίθηκε
δυνάμει της με αριθ. 8859/30.6.2010 απόφασης της Δ/νσης Δημ.Εργ. της
Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης. Στη συνέχεια και χωρίς να εκδοθεί
η απαιτούμενη απόφαση της Τροχαίας Κομοτηνής, προχώρησε η διοικητική
διαδικασίας με την έκδοση της αριθ. 408/29-12-2011 απόφασης του Δημοτικού
Συμβουλίου για την έγκριση του Τεχνικού Δελτίου, της Μελέτης, του
Προϋπολογισμού του έργου και την υποβολή πρότασης για ένταξή του στο Επιχ. Προγρ.
Μακεδονίας – Θράκης (ΕΣΠΑ). Τον Ιανουάριο του 2012 το έργο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ
με την αριθ. 551/31-1-2012 απόφαση του Περ/ρχη Αν. Μακεδονίας Θράκης. Τον
Φεβρουάριο του 2012 η Οικονομική Επιτροπή με την 30/14-2-2012 απόφασή της
κατάρτισε και ενέκρινε τους όρους διακήρυξης της δημοπρασίας για την ανάδειξη
αναδόχου εκτέλεσης του έργου και συγκρότηση επιτροπής διενέργειας διαγωνισμού.
Ενώ με την αριθ. 79/29-3-2012 απόφασή της δημοπράτησε και ανέθεσε το έργο στον
ανάδοχο «Κ/Ξ Παπαδήμος Δημήτριος – Σίδερης Αντώνιος – Μαραγκόπουλος Λεωνίδας». Τέλος
στις 11-6-2012 ο ως άνω ανάδοχος υπέγραψε τη σύμβαση και εγκαταστάθηκε στο έργο
ξεκινώντας τις εργασίες από την οδό Ν.Ζωίδη.
Με δεδομένο, όπως
αναφέρουμε στην αμέσως επόμενη παράγραφο, ότι με την 408/29-12-2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, άλλαξε χωρίς
νέα διαβούλευση, η αρχική διαδρομή, που ορίσθηκε με την 100/2010 απόφασή του. Συγκεκριμένα,
ως υποέργο ενταγμένο στο Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Ανάπτυξης Δήμου Κομοτηνής,
εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο τον Μάιο του 2010 με την αριθ. 100 απόφασή
του και με περισσότερες οδούς από όπου θα διέρχονταν: Αγ.Γεωργίου, Αϊδινίου,
Αλεξ. Συμεωνίδη, Αδνρούτσου, Απ. Σούζου, Β.Γεωργίου, Δημοκρατίας, Δημοκτίτου,
Ηροδότου, Θησέως, Κακουλίδη, Μακεδονίας, Μαρωνείας, Ν.Ζωίδη, Ορφέως, Θ.Σοφούλη,
Στίλπνωνος Κυριακίδη, Σοφ.Κομνηνού και Φιλικής Εταιρίας. Ενώ με βάση την τελική (408/29-12-2011) απόφαση
του Δημοτικού Συμβουλίου για υπαγωγή του στο ΕΣΠΑ, η διαδρομή μεταβλήθηκε σε
λιγότερες οδούς: Πλ. Βιζυηνού – άλσος Αγ.Παρασκευής – κόμβος Ηρώου – Ορφέως –
Δημοκρατίας και καταλήγει στον κόμβο Μακεδονίας – Δημοκρίτου – συνεχίζει στον
κόμβο ΙΚΑ και δια της Ν.Ζωίδη – Απ.
Σούζου καταλήγει στην πλατεία Βιζυηνού. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν έπεσε στην αντίληψή
μας να έχει δημοσιευθεί, όπως έπρεπε σύμφωνα με το νόμο, το σχέδιο του
δακτύλιου ποδηλατόδρομου.
1. Στο εμπορικό κέντρο της πόλης όπως αυτό έχει
διαμορφωθεί η οικονομική γεωγραφία των Ορφέως και Δημοκρίτου παρουσιάζει την
εξής δομή:
4 ΤΡΑΠΕΖΕΣ
|
Χρηματαποστολές, καταθέτες, ηλικιωμένοι συνταξιούχοι
|
6 ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΑ
|
Κάθε μέρα σταματούν 2-3 φορτηγά για εφοδιασμό
|
6 ΠΡΑΤΗΡΙΑ ΑΡΤΟΥ
|
Κάθε μέρα σταματούν 2-3 φορτηγά για εφοδιασμό
|
5 ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
|
Εκτός του προγραμματισμένου εφοδιασμού τους με φάρμακα
υπάρχουν έκτακτες περιπτώσεις μεταφοράς φαρμάκων στη διάρκεια της ημέρας ενώ
κατά τη διημέρευση και διανυκτέρευση παρατηρείται έντονη κινητικότητα ασθενών
με οχήματα
|
2 ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ
|
Εκτός της τροφοδοσίας απαιτείται ιδιαίτερος χώρος για
στάθμευση λεωφορείων, εξυπηρέτηση πελατών κοκ
|
2 ΜΑΝΑΒΙΚΑ
|
|
10 ΙΑΤΡΕΙΑ
1 ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ-ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ
|
Κατά μέσο όρο επισκέπτονται 20 ασθενείς με ιδιαίτερες ανάγκες το κάθε ιατρείο
γεγονός που πρέπει να ληφθεί σοβάρα υπόψιν..Σε περιόδους εξάρσεων επιδημιών ο
αριθμός αυξάνεται ενώ υπάρχει και η πιθανότητα κλήσης ασθενοφόρων.
|
90 ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΣ
|
Εκτός από κάποια καταστήματα που θα ωφεληθούν γιατί
ευνοούνται από τη πεζοδρόμηση , μεγάλος αριθμός καταστημάτων θα
αντιμετωπίσουν πρόβλημα καθώς θα καταστεί δυσχερέστερη η πρόσβαση των δημοτών
σε αυτά.
|
2. Η προφανής δυσχέρεια πρόσβασης και κυκλοφορίας στο
κέντρο θα εκμηδενίσει την εμπορική κίνηση για μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων,
εμπορικών καταστημάτων, φαρμακείων, ιατρείων και γραφείων.
3. Παντελής έλλειψη πρόβλεψης για την τροφοδοσία των
καταστημάτων όχι μόνον επί των οδών Δημοκρίτου και Ορφέως αλλά και αυτών που
βρίσκονται στους παραπλεύρους δρόμους και πεζοδρόμους. Οι μεταφορικές εταιρίες
θα είναι αναγκασμένες να σταματούν στο δρόμο των 3,5 μέτρων για να
εκφορτώνουν εμπορεύματα, αφού δεν υπάρχει πρόβλεψη για τέτοιους χώρους. Ετσι τα
αυτοκίνητα που θα ακολουθούν θα αναγκάζονται να σταματούν μέχρι να γίνει η εκφόρτωση. Το μποτιλιάρισμα
θα είναι αναπόφευκτο καθώς ανά λεπτό διέρχονται 30-40 οχήματα και από τα δύο
ρεύματα κυκλοφορίας.
4. Αδύνατη θα είναι επίσης και η διέλευση ασθενοφόρου
όταν το προπορευόμενο αυτοκίνητο δεν θα έχει χώρο για να επιτρέψει την ασφαλή
διέλευση του οχήματος εκτάκτου ανάγκης. Το ίδιο ισχύει και για τα οχήματα
πυροσβεστικής (που έχει την έδρα της επί της Ορφέως). Αλλά και για τα οχήματα
της Αστυνομίας και αυτό το ζήσαμε προσφάτως στην περίπτωση της εξέγερσης των
λαθρομεταναστών στις Σχολές Αστυνομίας.
5. Πώς οι δημότες θα αγοράζουν εμπορεύματα που
χρειάζονται όχημα για τη μεταφορά τους (ηλεκτρικές συσκευές, ζωοτροφές,
βιομηχανικά είδη) καθώς το εμπορικό κέντρο της πόλη είναι δομημένο κατ’αυτόν
τον τρόπο, λειτουργεί πολλές δεκαετίες και αποτελεί σημαντικό πυρήνα εργασίας
για πολλούς συνδημότες μας.
6. Πως θα εξασφαλίζεται η εκτροπή της κυκλοφορίας για
τους επισκέπτες της πόλης που θα κατευθύνονται προς τη Νομαρχία, την Αστυνομία,
το Νοσοκομείο, την Εφορία, τη Δημαρχία κ.ο.κ. τη στιγμή μάλιστα που και η
Ν.Ζωίδου έχει μειωμένες δυνατότητες εξυπηρέτησης.
Γ) Οι «εμπειρία» του έργου επί των οδών
Ν.Ζωίδη-Απ.Σούζου και Ηροδότου:
Από την μέχρι τώρα
υλοποίηση του έργου στις οδούς Ν.Ζωϊδη και Απ.Σούζου, οι απόψεις διαφέρουν.
Παρόλο που το έργο εκτελείται περισσότερο από μισό χρόνο και οι κυριότερες
εργασίες ανακατασκευής της οδού Ν. Ζωίδη & Απ. Σούζου έχουν γίνει, δεν
έχουμε δει ακόμα τι είδους υποδομή προβλέπεται στις διασταυρώσεις (ανύψωση
οδοστρώματος, ανακατασκευή λωρίδας του οδοστρώματος και τοποθέτηση άλλου υλικού
όπως χρωματιστοί κυβόλιθοι ή θα εφαρμοστεί απλή διαγράμμιση). Οι διασταυρώσεις
του ποδηλατοδρόμου με το κατάστρωμα της οδού αποτελούν και ένα από τα κυριότερα
προβλήματα στην χάραξη του, καθώς είναι και από τα πιο επικίνδυνα τμήματα για
την πρόκληση ατυχήματος, διότι σε αυτά τα τμήματα καταργείται αναγκαστικά η
απομόνωση του ποδηλάτη από τα αυτοκίνητα και συνεπώς τα δύο είδη κίνησης
συνυπάρχουν. Για αυτόν τον λόγο θα έπρεπε και να κατασκευάζονται σχεδόν
παράλληλα με την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου. Επιπλέον παρόλο που το έργο έχει
ξεκινήσει από τις αρχές καλοκαιριού στην Ν. Ζωίδη δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα η
επιφάνεια κύλισης του ποδηλάτου αλλά
ούτε έχουν τοποθετηθεί και τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας για την μη
χρησιμοποίηση του ποδηλατοδρόμου (αφού δεν έχει γίνει παράδοση του έργου ακόμα)
και συνεπώς την αποφυγή τυχόν μικροατυχημάτων είτε των πεζών είτε των
ποδηλάτων.
Κατά μήκος της Ν.
Ζωίδη δεν παρατηρείται πουθενά η ύπαρξη
συγκεκριμένου χώρου για την τοποθέτηση των κάδων απορριμμάτων και κατά συνέπεια
τη διευκόλυνση του οχήματος για την αποκομιδής
τους. Εντύπωση ακόμα προκαλεί η σημειακά απότομη αλλαγή της διατομής της οδού
,ιδίως στο ύψος συμβολής με την Αγ. Γεωργίου. Στα σημεία αυτά ο κίνδυνος
πρόκλησης ατυχημάτων είναι αυξημένος διότι σε κύριες αστικές οδούς με έντονη
παρόδια δόμηση κατά το συνεχές σύστημα και με στενούς οδικούς χώρους θα πρέπει
να έχει τα στοιχεία καθοδήγησης έντονα και η τυπική διατομή να παραμένει όσο
είναι δυνατόν αναλλοίωτη ώστε να μην αιφνιδιάζει τον οδηγό αυτοκινήτου που έχει
ήδη προσαρμοστεί σε μία άλλη διατομή. Τέλος όσον αφορά την Ν. Ζωίδη
παρατηρούνται και πλήθος εγκάρσιων τομών στο εναπομείναντα κατάστρωμα της οδού
κάτι που θεωρητικά τουλάχιστον σημαίνει ότι θα πρέπει κάποια στιγμή να
δημοπρατηθεί έργο αφαίρεσης του υπάρχοντος ασφαλτικού (φρεζάρισμα) και
κατασκευή νέας ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας άρα και νέο κλείσιμο, φυσικά
χρονικά μικρότερο, των πολύπαθων οδών και νέα αναστάτωση των επιχειρήσεων και
των κατοίκων.
Επί της οδού
Ηροδότου επιλέχθηκε η τοποθέτηση έγχρωμων βιομηχανικών κυβόλιθων για την χρήση
τμήματος του πεζοδρομίου από τους ποδηλάτες. Οπτικά τουλάχιστον είναι έντονος ο
διαχωρισμός του χώρου παρόλα αυτά όμως δεν έχει τοποθετηθεί ακόμα κάποια ειδική
σήμανση ούτε κάποιο ειδικό διαχωριστικό για τους πεζούς, παρόλο που η οδός έχει
παραδοθεί σε κυκλοφορία. Το κυριότερο όμως μειονέκτημα είναι ότι παρατηρούνται
αρκετά τμήματα οπού το επιτρεπόμενο πλάτος για την διέλευση των πεζών είναι
τόσο μικρό ώστε δύο πεζοί σε σειρά δεν χωράνε παρά μόνο αν εισέλθουν στον
ποδηλατόδρομο. Η εμπλοκή του πεζού στον ποδηλατόδρομο είναι κατά κανόνα μη
επιθυμητή. Αυτό συμβαίνει γιατί ο ποδηλάτης μπορεί να ανήκει σε οποιαδήποτε
ηλικιακή ομάδα και συνεπώς δεν υπακούει σε συγκεκριμένο κώδικα οδήγησης (όπως ο
ΚΟΚ για τους οδηγούς μηχανοκίνητων οχημάτων) ακόμα η αίσθηση ελευθερίας είναι
πολύ περισσότερο ανεπτυγμένη στον ποδηλάτη
κάτι που μπορεί πολλές φορές να τον οδηγήσει σε λάθος εκτίμηση για την ταχύτητα
και το μήκος πεδήσεως.
Ο ποδηλατόδρομος
της οδού Ηροδότου προφανώς εξυπηρετεί τον ποδηλάτη που έχει κατεύθυνση την
κεντρική πλατεία της Κομοτηνής δεν έχει καταστεί σαφής όμως η περαιτέρω
ανάπτυξη του ποδηλατοδρόμου πέραν της Ηροδότου και πως πραγματικά θα εξυπηρετεί
τον ποδηλάτη μετά το ύψος της συμβολής του με την Σ. Βέμπο. Όπως και στην
περίπτωση της Ν. Ζωίδη ούτε και εδώ έχει εκτελεστεί κάποιου είδους
υποδομή/διαγράμμιση ώστε να γίνει ασφαλής η διέλευση του ποδηλάτου από τα
σημεία των διασταυρώσεων. Τέλος από τις πρώτες κιόλας μέρες της παράδοσης σε
κυκλοφορία του δρόμου παρατηρήθηκαν κατασκευαστικές αστοχίες κάτι που κάνει
πολλούς να αναρωτιούνται ποια θα είναι κατάσταση του δρόμου ακόμα και μετά την
οριστική παραλαβή του έργου.
Για όλα αυτά που
παρατηρήθηκαν στις ανωτέρω οδούς εύλογα προκύπτει προβληματισμός το πώς δύο
κύριες αρτηρίες της πόλης οι οποίες είναι σημεία συσσώρευσης σημαντικού αριθμού
δραστηριοτήτων και εξυπηρετούνται από το διαθέσιμο σύστημα μεταφορών θα
μπορέσουν να μετατραπούν σε ήπιας κυκλοφορίας για να εξυπηρετήσουν πραγματικά
τις ανάγκες του ποδηλάτη. Στους παραπάνω προβληματισμούς θα πρέπει να
προστεθούν μερικά ακόμα ερωτήματα.
Έχει εξεταστεί (από
την στιγμή που δεν υπάρχει σύνδεση του κέντρου με την περιφέρεια της πόλης) για
το πώς θα μπορέσουν το μέσα μαζικής μεταφοράς να διευκολύνουν τον ποδηλάτη που
θέλει να έρθει στο κέντρο συνδυάζοντας το λεωφορείο και το ποδήλατο και να
μπορέσει ουσιαστικά και όχι στα λόγια να εισάγει το ποδήλατο στην καθημερινή
του μετακίνηση. Έχει προβλεφθεί η τοποθέτηση ειδικών πρόσθετων θέσεων στο
λεωφορείο για να μπορεί να μεταφέρει κάποιος το ποδήλατο του από κάποιον
διπλανό οικισμό όπως λ.χ. Ροδίτη και να μην χρησιμοποιήσει το αυτοκίνητο του
για το οποίο είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν θα μπορέσει να βρει χώρο στάθμευσης.
Έχει διερευνηθεί πως από το κέντρο θα μπορέσει να αναπτυχθεί ο ποδηλατόδρομος
στις γύρω περιοχές (Στρατώνες Εκτενεπόλ, κ.α). Υπάρχει γενικότερο όραμα για το
σύνολο της πόλης. Έχουν οριστεί οι χώροι στους οποίους θα μπορεί ο ποδηλάτης να
σταθμεύει το όχημα του χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος της κλοπής.
Εάν ο χρόνος
αποπεράτωσης του έργου είναι δεκαπέντε μήνες τότε σήμερα είμαστε στα μέσα
περίπου της προθεσμίας συμπερασματικά λοιπόν καταλαβαίνουμε ότι χρειάστηκαν
περίπου επτά μήνες για τις εργασίες στην Ν. Ζωίδη & Απ. Σούζου (συνέχεια
της Ν. Ζωίδη) χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί
οι Η/Μ εργασίες, η τοποθέτηση της επιφάνειας κύλισης των ποδηλάτων και η
τοποθέτηση σήμανσης. Τότε λοιπόν έχουμε οκτώ περίπου μήνες για την εκτέλεση των
εργασιών στις οδούς Ορφέως και Δημοκρίτου και έναρξη των εργασιών σε αυτές στην
καρδιά του χειμώνα, συγκρίνοντας τα μεγέθη μόνο των οδών γίνεται εύκολα
κατανοητό ότι το έργο θα είναι εκτός χρονοδιαγράμματος.
Δ) Ειδικές Πολεοδομικές, Νομικές και
Πραγματικές Επισημάνσεις και Παρατηρήσεις:
1. Σε ότι αφορά τις οδούς Ορφέως και Δημοκρίτου, όπου
έχουμε τις κατοικίες ή τα εμπορικά μας καταστήματα ή γραφεία, φαρμακεία,
ιατρεία κλπ, σίγουρα ξέρετε ότι αυτές οι οδοί είναι χαρακτηρισμένο εθνικό οδικό
δίκτυο και υπάγεται σε ειδικό νομοθετικό καθεστώς για κυκλοφοριακές παρεμβάσεις
τέτοιου τύπου, γεγονός που πιθανόν δεν γνώριζε το τεχνικό γραφείο που συνέταξε
τη μελέτη (βλ. το αριθ. ΔΤΕ 2315/1.11.2012 έγγραφο της Δ/νσης Τεχνικών Εργων).
2. Επίσης να υπενθυμίσουμε προς όλους τους συμπολίτες
μας, ότι η διαδρομή του ποδηλατόδρομου επί των δύο ως άνω οδών, θα διέρχεται
πάνω από την κλειστή κοίτη του ποταμού, γεγονός που επίσης πιθανότατα δεν
γνώριζε το τεχνικό γραφείο που συνέταξε τη μελέτη.
3. Στις ως άνω οδούς πολεοδομικά απαγορεύονταν η σύσταση
χώρων στάθμευσης στις κείμενες οικοδομές, οπότε τα αυτοκίνητα των ενοίκων που
είναι ούκ ολίγα ως πυκνοκατοικημένη περιοχή, βρίσκουν ως γνωστόν, υποχρεωτικά
χώρο στάθμευσης επί των οδών αυτών, γεγονός που επίσης πιθανόν δεν γνώριζε το
τεχνικό γραφείο (βλ. τη συνημμένη με αριθ. ΤΠΠΕ 2270/26-6-1990 απόφαση του
Νομάρχη Ροδόπης).
4. Από την μελέτη, χρησιμοποιήθηκε ως διαδρομή του
ποδηλατόδρομου, ΟΧΙ το μέσον, η νησίδα που είναι αρκούντος πλατιά και εύκολα
διαμορφώσιμη στις δύο εν λόγω οδούς, αλλά (χρησιμοποιήθηκε) το μέρος του
πεζοδρομίου και μέρος των δύο ρευμάτων κυκλοφορίας, με συνέπεια και δεδομένης
της ρυμοτομίας της περιοχής, όλα σχεδόν τα εμπορικά καταστήματα, ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ
από την επικοινωνία τους με την οδό. Δηλαδή, ΔΕΝ προβλέφθηκε, η φορτοεκφόρτωση
των εμπορευμάτων και η εν γένει δυνατότητα προμήθειας και τροφοδοσίας των
καταστημάτων μας.
5. Λόγω του σχεδιασμού δύο ρευμάτων και μάλιστα διπλής
κυκλοφορίας του ποδηλατόδρομου, περιορίζεται ο χώρος στάθμευσης οχημάτων μόνο
στο ένα ρεύμα κυκλοφορίας της οδού, γεγονός που θα δημιουργήσει πρόβλημα κυκλοφοριακής
ασφυξίας στα οχήματα των μονίμων κατοίκων της περιοχής που ούτως ή άλλως είναι
πυκνοκατοικημένη και όχι μόνο.
ΣΥΝΕΠΩΣ, οι οδοί Ορφέως και Δημοκρίτου μετατρέπονται
πλέον σε οδοί απλής διέλευσης, ακόμη κι αν προβλέπονται χώροι στάθμευσης, οι
οποίοι είναι όντως πολύ λιγότεροι από όσοι θα μπορούσαν να είναι.
1. Οταν πρόκειται για κυκλοφορικές παρεμβάσεις σε εθνικό
οδικό δίκτυο, απαιτείται με βάση το 52 του Ν.2696/99 ΑΠΟΦΑΣΗ της κατά τόπον
αρμόδιας Δ/νσης Τροχαίας. Τέτοια απόφαση στην προκειμένη περίπτωση δεν
υφίσταται. Το με αριθ.πρωτ. 18589/29-4-2011 σχετικό απαντητικό έγγραφο δεν
είναι απόφαση κατά την έννοια του νόμου και ως εκ τούτου
2. Επίσης η με αριθ. 100/2010 ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗ απόφαση του
Δημοτικού Συμβουλίου, δεν δημοσιεύθηκε ως τέτοια, ούτε επιδόθηκε στην Τροχαία
κατ’αρθρ. 82 παρ.2 ν.3463/03.
3. Περαιτέρω, ανεπίτρεπτα και κατά παράβαση του νόμου, η
με αριθ. 408/29-12-2011 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, τροποποίησε την κανονιστική με αριθ. 100/2010 απόφαση του
Δημοτικού Συμβουλίου μεταβάλλοντας την αρχική ορισθείσα διαδρομή του
ποδηλατόδρομου.
4. Τέλος, δεν λήφθηκε υπόψη, ενώ έπρεπε, η κυκλοφοριακή
μελέτη του Αγρονόμου Τοπογράφου Μηχανικού κ. Νικόλαου Παπαθανασίου και της
ομάδας των συγκοινωνιολόγων που την υπογράφου, και η οποία βρίσκεται στο Δήμο
Κομοτηνής από τον Σεπτέμβριο του 2010 και αφορά στην γενικότερη εφαρμογή
ελεγχόμενης στάθμευσης και ρύθμισης κυκλοφορίας στην πόλη της Κομοτηνής.
ΕΠΕΙΔΗ, είμαστε πεπεισμένοι ότι το εν λόγω έργο θα
δημιουργήσει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στις εν λόγω δύο κεντρικές αρτηρίες
της πόλης μας. Ηδη τα πρώτα δείγματα τα εισπράττουμε από τη Ν. Ζωίδη, όπου τα
αποτελέσματα της διέλευσης του έργου επιβεβαιώνουν στο έπακρο τους φόβους μας.
ΕΠΕΙΔΗ, αποκόπτει τα καταστήματά μας και δεν
υπάρχει πρόβλεψη για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων, τουτέστιν περιορίζει το
δικαίωμα στην χρήση της ιδιοκτησία μας.
ΕΠΕΙΔΗ, ουσιωδώς περιορίζονται οι χώροι
στάθμευσης, χωρίς να υπάρχει ταυτόχρονη πρόβλεψη για νέους χώρους ή νέους
κοινόχρηστους χώρους στάθμευσης.
ΕΠΕΙΔΗ, ουσιαστικά το εν λόγω έργο ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΙ τη
χρήση των ιδιοκτησιών μας με συνέπεια τα καταστήματα, τα γραφεία και εν γένει
οι επιχειρήσεις μας να ΜΗΝ εξυπηρετούν το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν
και επιλέχθηκαν οι συγκεκριμένοι οδοί (Ορφέως και Δημοκρίτου). Τούτο, όπως
είναι προφανέστατο, θα έχει δυσμενέστατες οικονομικές εις βάρος μας συνέπειες
και μάλιστα στην παρούσα οικονομική συγκυρία που βιώνουμε ως χώρα και έθνος.
ΕΠΕΙΔΗ, είναι βέβαιο ότι υπ’αυτές τις συνθήκες και
με δεδομένη την τρέχουσα οικονομική κρίση, θα αναγκαστούμε πολύ σύντομα ακόμη
και κατά τον χρόνο εκτέλεσης του έργου ενδεχομένως να βάλουμε «λουκέτο» στα
καταστήματά μας, όπως ήδη γίνεται στην Ν. Ζωίδη.
ΕΠΕΙΔΗ, είναι προφανέστατο οτι η διοικητική
διαδικασία δεν τηρήθηκε όπως απαιτεί ο νόμος, σύμφωνα με όσα προαναφέρουμε σχετικά
και ως εκ τούτου πάσχει ακυρότητας εν γένει το σύνολο του έργου.
ΕΠΕΙΔΗ, το Δημοτικό Συμβούλιο είναι το ανώτατο
όργανο Διοίκησης και μπορεί να αποφασίζει για την εκτέλεση ή την τροποποίηση ή
την ακύρωση ενδεχομένως ενός δημοτικού έργου, όπως εν προκειμένω.
Για όλους αυτούς
τους λόγους
Και με ρητή επιφύλαξη
κάθε νομίμου δικαιώματός μας
Ζητούμε
Να κάνετε δεκτή την
παρούσα, προκειμένου να εισάγεται το θέμα προς συζήτηση στο επόμενο ει δυνατόν
Δημοτικό Συμβούλιο.
Να, επανεξεταστεί επί τοις ουσίας το θέμα
και να αποφασισθεί ώριμα και εν όψει των νέων κοινωνικών, οικονομικών και
κυκλοφοριακών δεδομένων και ειδικά τα αρνητικά στοιχεία που προέκυψαν από την
κυκλοφοριακή ρύθμιση στην οδό Ν.Ζωίδη και Απ.Σούζου, εάν πρέπει να διακοπεί η
εκτέλεση του ως άνω δημοτικού έργου ή να τροποποιηθεί με νέα μελέτη - χάραξη για
το εναπομείναν τμήμα της μελέτης και ειδικά επί των οδών Ορφέως και Δημοκρίτου.
Εμείς προτείνουμε και ζητούμε με την
παρούσα αίτησή μας:
Α) Να ΜΗΝ εκτελεστεί το έργο στις οδούς
Ορφέως και Δημοκρίτου με τον τρόπο που ορίζει η υπάρχουσα μελέτη, την
οποία θεωρούμε ξεπερασμένη, αναχρονιστική και οικονομικά επιζήμια για την πόλη
μας, αλλά και επικίνδυνη για τις κυκλοφοριακές συνθήκες της πόλης μας και όπως
τελικώς δημοπρατήθηκε,
Β) ΑΛΛΩΣ να τροποποιηθεί η εν λόγω
μελέτη του έργου ειδικά επί των οδών Δημοκρίτου και Ορφέως και συγκεκριμένα
στην περίπτωση αυτή να ληφθεί υπόψη η από τον Σεπτέμβριο του 2010 υπάρχουσα
κυκλοφοριακή μελέτη του Αγρονόμου Τοπογράφου κ. Παπαθανασίου και της ομάδας των
συγκοινωνιολόγων που την υπογράφουν, προκειμένου: (ι) να παραμείνει διαθέσιμο
στην κυκλοφορία μεγαλύτερο πλάτος οδοστρώματος, ήτοι από 3,50μ. που προβλέπει η
νυν μελέτη, στα 4,25 μ.
(ιι) να συμπεριληφθεί η κατασκευή των δύο δημοτικών χώρων στάθμευσης που
προβλέπονται στην ως άνω μελέτη, (ιιι) να προβλεφθεί η δυνατότητα ανεμπόδιστης φορτοεκφόρτωσης
εμπορευμάτων στα καταστήματα, (ιv) να μειωθεί το πλάτος και το εν γένει εμβαδόν των υφιστάμενων
νησίδων επί της Ορφέως, προς εξυπηρέτηση επιπλέον χώρων στάθμευσης ποδηλάτων,
μοτοποδηλάτων, οχημάτων, λεωφορείων και ΤΑΞΙ και (v) να προβλεφθεί τελικά η ομαλή και ασφαλή
κυκλοφορία επί των ως άνω οδών (Ορφέως και Δημοκρίτου) των οχημάτων, των
ποδηλάτων και των πεζών».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου