inkomotininews@gmail.com

Διακόπηκαν οι εργασίες κατασκευής του ποδηλατόδρομου Κομοτηνής!


Ανεστάλησαν πριν καν ξεκινήσουν τα έργα στην οδό Δημοκρίτου

Καταγγελίες για πλημμελή τήρηση εκ μέρους του εργολάβου βασικών κανόνων ασφάλειας εργατών και πολιτών, και επίκληση ευρωπαϊκής νομοθεσίας. 

Αρμόδιους φορείς στην Αθήνα και στην Ε.Ε....
...έχουν ενημερώσει οι εκπρόσωποι των κατοίκων και των επαγγελματιών των οδών Δημοκρίτου, Ορφέως και Ν. Ζωίδη, αναφορικά με τον τρόπο κατασκευής του ποδηλατόδρομου Κομοτηνής, ενώ έχουν υποβάλλει και τις ενστάσεις τους.

Όπως υποστηρίζουν, η ανάδοχος εταιρεία δεν τηρεί βασικούς κανόνες ασφάλειας εργατών και πολιτών.

Φέρουν δε ως παράδειγμα, τον κίνδυνο που διέτρεξε χθες μία έγκυος, όταν επιχείρησε να προσεγγίσει φαρμακείο (για προμήθεια ινσουλίνης) στη συμβολή των οδών Δημοκρίτου και Μακεδονίας, απ’ όπου επρόκειτο να ξεκινήσουν οι εργασίες της Δημοκρίτου, οι οποίες όμως ανεστάλησαν λόγω των αντιδράσεών τους για πλημμελή προετοιμασία του εργοταξίου.

Ακολούθησαν καταγγελίες στους αρμόδιους φορείς και στην Τροχαία, ενώ σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες ο εργολάβος δεν είχε ενημερώσει για την έναρξη του έργου στην περιοχή ούτε τις αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες.

«Το έργο πρέπει να εκτελεστεί χωρίς προχειρότητες, και πάνω από όλα με ασφάλεια για τους πολίτες», τονίζουν εμφατικά οι εκπρόσωποι των κατοίκων, προσθέτοντας πως «επειδή βρισκόμαστε στο 2013 καλό θα ήταν κάποιοι να ξεχάσουν πρακτικές αναχρονιστικές και να μη διανοηθούν να εκτοξεύουν απειλές σε όσους πολίτες επικαλούνται έννομο συμφέρον και υπερασπίζονται την περιουσία τους και τη διαβίωσή τους», και απευθύνοντας την παράκληση προς τον Δήμαρχο και τους Δημοτικούς Συμβούλους «να λάβουν υπόψη τους το συμφέρον των δημοτών και της πόλης».

Στην καταγγελία τους αναφέρουν:

«Μη επαρκή μέτρα ασφάλειας και υγιεινής στον χώρο εκτέλεσης του έργου.

Ως γνωστόν, μετά την ανάδειξη αναδόχου δημοσίου έργου, θα πρέπει να συντάσσονται από τον ανάδοχο τα ακόλουθα: Σχέδιο Ασφάλειας και Υγιεινής (Σ.Α.Υ.) και Φάκελος Ασφάλειας και Υγιεινής (Φ.Α.Υ.), τα οποία συντάσσονται εις διπλούν και το ένα αντίτυπο εκ των δύο θα πρέπει να παρευρίσκεται εκεί σε όλη τη διάρκεια εκτέλεσης του έργου.

Σύμφωνα λοιπόν με την ισχύουσα νομοθεσία, θα πρέπει να έχει οριστεί τεχνικός ασφάλειας του έργου, ο οποίος είναι υπεύθυνος για την τήρηση του Ημερολογίου Μέτρων Ασφαλείας καθώς και βιβλίου ατυχημάτων, την ύπαρξη των οποίων στο χώρο του εργοταξίου έχουμε κάθε λόγο να αμφισβητούμε, από τη στιγμή που δεν τηρούνται βασικές προϋποθέσεις ασφαλείας.

Ο τεχνικός ασφαλείας λοιπόν θα πρέπει να έχει ενημερώσει και να εκπαιδεύσει το απασχολούμενο προσωπικό για τα ατομικά μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να έχουν.

Ακόμα, θα πρέπει να έχει ενημερώσει τον μηχανικό κατασκευής και τον εργοδηγό, για τις απαιτήσεις του Σχεδίου Ασφαλείας και τις διαδικασίες ασφαλείας.

Όλα τα παραπάνω έχουμε λόγο να τα αμφισβητούμε διότι από την πρώτη κιόλας μέρα των εργασιών, διαπιστώθηκαν τα εξής:

1. Ανύπαρκτα μέτρα ατομικής προστασίας (Μ.Α.Π.), όπως ιματισμός υψηλής ανατανακλαστικότητας, υποδήματα και κράνη ασφαλείας, κ.ά.

2. Μη επαρκής σήμανση του χώρου εργοταξίου. Συγκεκριμένα, δεν υπάρχουν αναλάμποντες φανοί, ενημερωτικές προειδοποιητικές πινακίδες Κ-20 σε επαρκές μήκος πριν την είσοδο στο χώρο εκτέλεσης των εργασιών.

3. Δεν έχει οριστεί ασφαλής λωρίδα διέλευσης των πεζών ως όφειλαν.

4. Δεν μερίμνησαν ώστε να απομακρυνθούν τα σταθμευμένα αυτοκίνητα και να αποφευχθεί κάποιο πιθανό ατύχημα ή φθορά ατομικής περιουσίας.

5. Δεν έγινε εκ των προτέρων γνωστοποίηση έναρξης των εργασιών ως όφειλαν.

6. Κατά το μήκος εκτέλεσης των εργασιών υπήρχε μόνο ένας κώνος, προφανώς τραγικά μικρός αριθμός, καθώς επίσης απουσίαζαν οι πινακίδες και πλέγμα οριοθέτησης.

7. Δεν έχει γνωστοποιηθεί πρόβλεψη για την ταχεία και ασφαλή διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης.

8. Οι πινακίδες θα πρέπει να έχουν ύψος 2,30 μ. σε αστικές οδούς, και η χρησιμοποίηση τριγωνικών βάσεων για τη στήριξη τους επιτρέπεται μόνο για εργοτάξια που εγκαθίστανται μέχρι 48 ώρες, κάτι που όπως έχουμε δει από την Ν. Ζωίδη δεν ισχύει.

Για όλα τα παραπάνω θεωρούμε ότι το έργο πρέπει να σταματήσει εωσότου ληφθούν τα αναγκαία μέτρα προστασίας όπως ορίζει η ευρωπαϊκή νομοθεσία».

Στο μεταξύ, η ομάδα πολιτών, πραγματοποίησε και συνάντηση με δημοτικούς συμβούλους της μείζονος αντιπολίτευσης του δημοτικού συμβουλίου, όπου αφενός συζητήθηκαν τα προβλήματα που προέκυψαν κατά την εκτέλεση των έργων του ποδηλατοδρόμου, και αφετέρου διατυπώθηκαν διάφορες σκέψεις και προτάσεις με βάση το σχετικό ενημερωτικό και εποπτικό υλικό της ομάδας πολιτών».






0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews