inkomotininews@gmail.com

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 8/12/13: «Η ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ»

Εκ της Ιεράς Μητρόπολης Μαρωνείας & Κομοτηνής.

«H σύγκρουση στην οποία αναφέρεται η ευαγγελική περικοπή έχει ένα χαρακτήρα τραγικό. Πρωταγωνιστές της είναι από τη μια μεριά ο αρχισυνάγωγος, εκπρόσωπος του παρηκμασμένου θρησκευτικού κατεστημένου, κι από την άλλη ο Ιησούς, ο ελευθερωτής και καινοποιός. Αφορμή το πρόβλημα...
...μιας απλής γυναίκας του λαού. Δεκαοκτώ ολόκληρα χρόνια «ήταν κυρτωμένη και δεν μπορούσε διόλου να ανορθωθεί».

Είχε πάει στη Συναγωγή να ακούσει τη διδασκαλία του Χριστού και εκεί, «όταν την είδε ο Ιησούς, την κάλεσε και της είπε: γυναίκα λυτρώνεσαι από την αρρώστεια σου, έβαλε τα χέρια του επάνω της, και αυτή αμέσως ορθώθηκε και δόξαζε τον Θεό.» Στο γενικό αίσθημα χαράς και δοξολογίας του Θεού κάποιος διαφωνεί. Και όχι απλώς δυσαρεστείται, αλλά αγανακτεί για καταπάτηση του νόμου! Ο αρχισυνάγωγος υψώνει φωνή, επειδή ο Ιησούς θεράπευσε την ημέρα του Σαββάτου.

Δεν είχε το θάρρος να τα βάλει απ΄ευθείας με τον Ιησού και απευθύνεται  αόριστα στον λαό.  Τροποποιεί σκόπιμα την αλήθεια και χαρακτηρίζει ως εργασία έναν απλό λόγο, μια απλή κίνηση του Χριστού.  Επιχειρεί μια κριτική η οποία στηρίζεται σε ανειλικρινείς προθέσεις.

Το δυστύχημα είναι ότι  τύπος αυτός του αρχισυναγώγου δεν υπήρξε μοναδικό δείγμα στο ανθρώπινο γένος. Έχει πολλούς μιμητές σε κάθε εποχή. Οι άνθρωποι αυτού του είδους ερεθίζονται περίεργα από το καλό που κάνουν οι άλλοι και σπεύδουν να το στηλιτεύσουν. Φθόνοι, πικρίες, ιδιοτέλειες καλύπτονται συχνά κάτω από το μανδύα υπερασπίσεως ιερών και οσίων. Το φαινόμενο έχει πολύμορφες προεκτάσεις σε πολλούς τομείς και γενικότερα στις διαπροσωπικές και κοινωνικές σχέσεις.

Ριζικά αντίθετη από τη στάση του αρχισυναγώγου ορθώνεται η τακτική του Χριστού. Ο Νομοθέτης έχει μια εντελώς διαφορετική αντίληψη περί σχέσεων Νόμου και ανθρώπων. Η στοργή για τον άνθρωπο, το ενεργό ενδιαφέρον για τον πόνο του συγκεκριμένου ανθρώπου προέχει. «Το Σάββατο έγινε για τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος για το Σάββατο».

Για τον Χριστό η άγνωστη εκείνη γυναίκα ήταν μια θυγατέρα του Αβραάμ, του γενάρχου του λαού του.  Θύμα μιας περιπέτειας που δημιούργησε ο διάβολος.  Έπρεπε να Ελευθερωθεί.  Η σπουδή αυτή του Χριστού δείχνει ότι η συνδρομή και η βοήθεια στην θλίψη του άλλου πρέπει να είναι άμεση, ακόμη και στις εθιμικά πιο ακατάλληλες στιγμές. Η έμπρακτη αγάπη έχει απόλυτη προτεραιότητα, δημιουργεί νέα έθιμα και τροποποιεί τα παλιά».



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Affiliate Network Reviews