Εκ
της Ιεράς Μητροπόλεως Μαρωνείας & Κομοτηνής.
«Στην
ευαγγελική περικοπή βλέπουμε τον Χριστό να επιλέγει τους στενούς συνεργάτες Του για το τεράστιο
έργο της μεταμορφώσεως και ανακαινίσεως του κόσμου.
Δεν
απευθύνεται όμως στους κύκλους των πλουσίων, των πολιτικά ισχυρών...
...των ευσεβών του ιουδαϊκού
κέντρου της Ιερουσαλήμ.
Τους αναζητεί σε ένα περιβάλλον απλό, με φυσικό ελεύθερο
ορίζοντα, «παρά την θάλασσαν της Γαλιλαίας».
Οι πρώτοι στους
οποίους απευθύνεται, είναι άνθρωποι της εργασίας, άνθρωποι θετικοί και δραστήριοι. «Ήσαν γάρ αλιείς», ψαράδες που παλεύουν με τα
δίχτυα τους. Πάνω στην εργασία τους
συναντά, πάνω σ’ αυτή τους προσκαλεί. Οι
τέσσερεις πρώτοι μαθητές ανταποκρίνονται αμέσως. «Οι δε ευθέως αφέντες τα δίκτυα ηκολούθησαν αυτώ».
Είναι άνθρωποι ενθουσιώδεις και τολμηροί, που καταλαβαίνουν πολλά και
διαισθάνονται περισσότερα.
Η μικρή αμάδα που συγκέντρωσε δίπλα Του ο Χριστός δεν
αποτελούνταν από πανομοιότυπους Μαθητές, αλλά έχει ο καθένας
την δική του ιδιοσυγκρασία.
Ο Ανδρέας παρουσιάζεται νηφάλιος, ήσυχος, ο Πέτρος
πιο αυθόρμητος και ορμητικός, ο Ιωάννης στοχαστικός, ο Θωμάς πιο κριτικός.
Ο Χριστός δεν
αναζήτησε αποκλειστικά έναν ορισμένο ανθρώπινο τύπο, δεν ενοχλείται από τις ιδιοτυπίες των μαθητών Του, δεν
θέλει να τους καταργήσει. Τους καλεί
όπως είναι και τους οδηγεί στην ιεραποστολή και στην αγιότητα, τον καθένα με
την προσωπικότητα του.
Ο Χριστός,
καλώντας τους πρώτους μαθητές να τον ακολουθήσουν, τους καθορίζει την αποστολή τους χρησιμοποιώντας
παραστάσεις από τον δικό τους κόσμο.
«Δεύτε οπίσω μου και ποιήσω υμάς αλιείς ανθρώπων». Από απλοί αλιείς ιχθύων,
θα γίνουν αλιείς ανθρώπων.
Ο Χριστός χρησιμοποιεί
τη λέξη αλιείς, διότι από
την προηγούμενη απασχόληση τους θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ορισμένα
χαρακτηριστικά. Ο καλός ψαράς έχει γνώση
που πρέπει να την αξιοποιήσει και ως αλιεύς ανθρώπων. Πρέπει να διαθέτει
υπομονή και επιμονή. Ξέρει ο ψαράς να
περιμένει, και δεν αδημονεί για γρήγορα αποτελέσματα, δεν απογοητεύεται, και
ξαναδοκιμάζει.
Ένα άλλο
σημείο είναι η αίσθηση της καταλληλότητας του χρόνου.
Δεν είναι όλες οι ώρες το ίδιο κατάλληλες για ψάρεμα. Είναι σημαντικό για όποιον ευαγγελίζεται τον λόγο του
Θεού, για όποιον προσεγγίζει τους ανθρώπους, να διακρίνει σωστά πότε πρέπει να
μιλά και πότε να σιωπά, αφού τελικός σκοπός είναι να οδηγήσουμε τον άνθρωπο
κοντά στον Θεό».
Κυριακή 7 Ιουλίου 2013: Κυριακὴ
Β' Ματθαίου (τῶν Ἁγιορειτὼν Πατέρων), Κυριακῆς μεγαλομάρτυρος, Θωμᾶ ὁσίου τοῦ ἐν
Μαλεῷ.
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ Δ´ 18 - 23
Περιπατῶν δὲ παρὰ τὴν θάλασσαν τῆς Γαλιλαίας εἶδεν δύο
ἀδελφούς, Σίμωνα τὸν λεγόμενον Πέτρον καὶ Ἀνδρέαν τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ, βάλλοντας ἀμφίβληστρον
εἰς τὴν θάλασσαν· ἦσαν γὰρ ἁλιεῖς. 19 καὶ λέγει αὐτοῖς· Δεῦτε ὀπίσω
μου, καὶ ποιήσω ὑμᾶς ἁλιεῖς ἀνθρώπων. 20 οἱ δὲ εὐθέως ἀφέντες τὰ δίκτυα
ἠκολούθησαν αὐτῷ. 21 Καὶ προβὰς ἐκεῖθεν εἶδεν ἄλλους δύο ἀδελφούς, Ἰάκωβον
τὸν τοῦ Ζεβεδαίου καὶ Ἰωάννην τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ, ἐν τῷ πλοίῳ μετὰ Ζεβεδαίου τοῦ
πατρὸς αὐτῶν καταρτίζοντας τὰ δίκτυα αὐτῶν· καὶ ἐκάλεσεν αὐτούς. 22 οἱ
δὲ εὐθέως ἀφέντες τὸ πλοῖον καὶ τὸν πατέρα αὐτῶν ἠκολούθησαν αὐτῷ. 23 Καὶ
περιῆγεν ὅλην τὴν Γαλιλαίαν ὁ Ἰησοῦς, διδάσκων ἐν ταῖς συναγωγαῖς αὐτῶν καὶ κηρύσσων
τὸ εὐαγγέλιον τῆς βασιλείας καὶ θεραπεύων πᾶσαν νόσον καὶ πᾶσαν μαλακίαν ἐν τῷ
λαῷ.
Ερμηνευτική
απόδοση Ι. Θ. Κολιτσάρα
Ενώ δε περιπατούσε εις την παραλίαν της θαλάσσης της
Γαλιλαίας, είδε δύο αδελφούς, τον Σιμωνα, τον οποίον αργότερα ο ίδιος ο Χριστός
ωνόμασε Πετρον, και τον Ανδρέαν τον αδελφόν αυτού, οι οποίοι έριπταν το δίκτυον
εις την θάλασσαν, διότι ήσαν ψαράδες· 19 και λέγει εις αυτούς·
“ακολουθήσατέ με και εγώ θα σας κάμω ικανούς να ψαρεύετε και να προσελκύετε ανθρώπους
εις την βασιλείαν των ουρανών με το δίκτυον του κυρήγματος”. 20 Αυτοί
αμέσως εγκατέλειψαν τα δίκτυα και τον ηκολούθησαν. 21 Και προχωρήσας
από εκεί είδε δύο άλλους αδελφούς, τον Ιάκωβον τον υιόν του Ζεβεδαίου και τον
Ιωάννην τον αδελφόν αυτού να ετοιμάζουν μαζή με τον πατέρα των τον Ζεβεδαίον τα
δίκτυά των μέσα στο πλοίον· και τους εκάλεσεν. 22Αυτοί δε, χωρίς αναβολήν,
άφησαν το πλοίον και τον πατέρα των και τον ηκολούθησαν. 23 Ο δε
Ιησούς περιήρχετο τότε όλην την Γαλιλαίαν, εδίδασκεν εις τας συναγωγάς (όπου
κάθε Σαββατον εμαζεύοντο οι Εβραίοι) εκήρυσσε το χαρμόσυνον άγγελμα της
πνευματικής βασιλείας, που θα εγκαθίδρυε, και εθεράπευε κάθε ασθένειαν και κάθε
σωματικήν αδυναμίαν μεταξύ του λαού.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου