Με αφορμή τον αυξημένο αριθμό καταγγελιών που δέχτηκε σχετικά με την παροχή τηλεφωνικών
υπηρεσιών σταθερής, κινητής τηλεφωνίας και ίντερνετ, η Ένωση Καταναλωτών
Ροδόπης εξέδωσε ενημερωτική ανακοίνωση περί του τι πρέπει να προσέχουμε...
...όταν
προβαίνουμε στην υπογραφή νέων συμβολαίων με μία εταιρεία τηλεπικοινωνιών, κατά
την υπόδειξη της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ),
καθώς και για το τι πρέπει να κάνουμε προκειμένου να μην υποστούμε απρόσμενα
μεγάλες χρεώσεις.
Όταν
επιλέγουμε λοιπόν νέες υπηρεσίες τηλεφωνίας και ίντερνετ, ενημερωνόμαστε
σχετικά με:
- τις υπηρεσίες που προσφέρει
το οικονομικό πακέτο της επιλογής μας
- την ελάχιστη διάρκεια της
σύμβασης
- το τέλος ενεργοποίησης και το
τέλος αποσύνδεσης στην περίπτωση διακοπής της σύμβασης πριν την ημερομηνία
λήξης
- την ημερομηνία ενεργοποίησης
των υπηρεσιών
- το ελάχιστο κόστος και την
ελάχιστη διάρκεια συνομιλίας σε μια κλήση
- την ταχύτητα πρόσβασης στο
ίντερνετ (ονομαστική, θεωρητική και εκτιμώμενη πραγματική ταχύτητα) στα
σημεία που μας ενδιαφέρουν (π.χ. οικία). Για τη μέτρηση δε, των
χαρακτηριστικών της σύνδεσής μας με το ίντερνετ, μπορούμε να
χρησιμοποιήσουμε το «Σύστημα Αποτίμησης Ποιότητας Ευρυζωνικών Συνδέσεων»
της ΕΕΤΤ στη διεύθυνση http://broadbandtest.eett.gr
- την απόσταση μεταξύ του
αστικού κέντρου από το οποίο παρέχεται η υπηρεσία και του σημείου στο
οποίο λειτουργεί η σύνδεση (αφορά υπηρεσίες πρόσβασης μέσω δικτύου VDSL).
Επίσης:
- Κρατάμε την αίτηση που έχουμε
υπογράψει και φέρει τη σφραγίδα και την ημερομηνία από το κατάστημα που
την καταθέσαμε, και διαβάζουμε προσεκτικά τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών.
- Βεβαιωνόμαστε στον επόμενο
λογαριασμό ότι η σύνδεσή μας λειτουργεί σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχουμε
επιλέξει.
Για
αδιάλειπτη και ποιοτική σύνδεση με το ίντερνετ από σταθερό Η/Υ και κινητό
τηλέφωνο
- Για πρόσβαση μέσω σταθερού
Η/Υ, ζητάμε από τον πάροχο την εκτιμώμενη ταχύτητα στο συγκεκριμένο σημείο
λειτουργίας ώστε να επιλέξουμε το κατάλληλο πακέτο.
- Για σύνδεση μέσω κινητού
τηλεφώνου, βεβαιωνόμαστε ότι ο πάροχος εξυπηρετεί στα σημεία λειτουργίας
που μας ενδιαφέρουν και ζητάμε ενημέρωση για την εκτιμώμενη ταχύτητα
πρόσβασης.
Έλεγχος
χρεώσεων σε κινητό τηλέφωνο στη σταθερή & κινητή τηλεφωνία
- Κυρίως για «έξυπνα» τηλέφωνα
(smartphones): Ενημερωνόμαστε αναλυτικά για τα βασικά χαρακτηριστικά και
τις οδηγίες χρήσης της συσκευής, τη δυνατότητα απενεργοποίησης της
αυτόματης σύνδεσης στο ίντερνετ, καθώς και για τις ισχύουσες χρεώσεις για την
πρόσβαση και την ασύρματη μεταφορά δεδομένων που εφαρμόζουν οι εταιρίες
κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
- Ενεργοποιούμε την υπηρεσία
«ενημέρωση κατανάλωσης δωρεάν χρόνου ομιλίας ή όγκου δεδομένων». Εάν
καταναλώσουμε περισσότερο χρόνο ομιλίας ή όγκο δεδομένων από το πακέτο που
έχουμε επιλέξει, ο πάροχος μπορεί να μας ενημερώσει με γραπτό μήνυμα για
τις επιπλέον χρεώσεις ή να διακόψει προσωρινά τη συγκεκριμένη υπηρεσία.
- Επίσης, συνιστάται να
ενημερωνόμαστε για τον τρόπο που μπορούμε να ελέγχουμε μόνοι μας το
λογαριασμό μας πριν ακόμα καταναλωθεί η δωρεάν χρήση χρόνου και όγκου
δεδομένων του οικονομικού μας πακέτου.
- Στη σταθερή και κινητή
τηλεφωνία επιλέγουμε τη φραγή εφόσον δεν χρησιμοποιούμε πολυμεσικές
υπηρεσίες, όπως είναι οι κλήσεις προς πενταψήφιους αριθμούς (π.χ. 13ΧΧΧ,
15ΧΧΧ) ή προς άλλες υπηρεσίες προστιθεμένης αξίας (π.χ. 901ΧΧΧΧ). Σε κάθε
περίπτωση, η χρέωση από κάθε πάροχο πολυμεσικών υπηρεσιών δεν θα πρέπει να
υπερβαίνει τα 20 ευρώ μηνιαίως (+ΦΠΑ) για συνδρομητικές υπηρεσίες. Από τη
συγκεκριμένη υπηρεσία εξαιρούνται οι χρεώσεις για συμμετοχή σε
διαγωνισμούς, π.χ. τηλεπαιχνίδια.
- Ακόμη, μπορούμε να ζητήσουμε
επιλεκτική φραγή εξερχόμενων κλήσεων, π.χ. διεθνείς συνδιαλέξεις.
- Ειδική ηλεκτρονική υπηρεσία
για τον έλεγχο των αριθμών αυξημένης χρέωσης από τους ίδιους τους
καταναλωτές, διατίθεται στον διαδικτυακό τόπο της ΕΕΤΤ (www.eett.gr).
Τηλέφωνο Ένωσης Καταναλωτών Ροδόπης: 2531035222.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου